Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 
Tips wandelen met warm weer

 

 

 
In de vroege ochtend en late avond is het een stuk minder warm.
   
Wandel bij zeer warm weer zoveel mogelijk in het bos, onder de verkoelende bomen.
   
Vermijd warm asfalt. Asfalt kan veel warmte afscheiden.
   
Blijf na het wandelen niet te lang in natte kleren rondlopen maar trek snel wat anders aan.
   
Beperk het gebruik van koffie, thee en alcohol op warme trainingsdagen. Deze dranken zorgen er voor dat je meer urine produceert.
   
Drank met een temperatuur van rond de 15 Celsius wordt het gemakkelijkst door het lichaam opgenomen.
Als de lucht een hoge vochtigheidsgraad heeft kan het een stuk warmer zijn, omdat de afgifte van warmte via zweet mogelijker verloopt. Houdt rekening met deze extra warme omstandigheden.
   
Tijdens het wandelen hartje zomer kan je hartslag tussen de 5 en 15 slagen hoger zijn dan normaal.
   
Drink voordat je dorst krijgt. Wanneer je dorst heb is het vaak te laat.
   
Drink bij zeer warm weer voor, tijdens en na het wandelen voldoende. Meer drinken dan een liter per uur heeft geen zin omdat het lichaam niet meer vocht kan verwerken.
   
Draag bij warme omstandigheden dunnere en luchtigere kleding. Gebruik geen katoenen t-shirt, omdat deze te veel vocht opneemt. Draag ook geen zwarte kleding, omdat deze warmte absorbeert.
   
Zie ook: Water.
Stuur door



 

 

 

 

 

Start: December 2007 Laatst gewijzigd op: