Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 
Tips voor ontspanning

 

 

 
· Spanningen horen bij het leven. Daar is tot bepaalde hoogte niets mis mee. Spanning heeft ook een motiverend effect.
   
· Zoek afleiding in sport of hobby.
   
· Zorg iedere dag voor rust momenten. Best lekker om even helemaal niets te doen.
   
· Ook filerijden kan ontspanning geven. Uit onderzoek is gebleken dat de dagelijkse file voor vrij veel mensen een moment van rust en bezinning is.
   
· Plan je werkzaamheden goed in.
   
· Stel niet te hoge eisen aan jezelf. Neem dus niet teveel hooi op de vork.
   
· Stel haalbare doelen. Elk behaald doel motiveert en geeft ontspanning.
   
· Accepteer fouten van jezelf en van anderen. Niemand is perfect.
   
· Van gemaakte fouten kan je ook leren.
   
· Denk positief. Zo maak je lichaam gewoon minder stresshormonen aan.
   
· Leer te luisteren naar je lichaam. En doe wat met de signalen die je lichaam geeft.
   
· Als je teveel stress heb probeer dan de oorzaak te achterhalen en een oplossing te vinden. Alcohol, nicotine of eetbuien geven maar een tijdelijk oplossing.
   
· Maak van een mug geen olifant.
   
· Lichaamsbeweging zorgt voor stressvermindering.
   
· Echt niet alles zit tegen.
   
· Elk nadeel heeft z'n voordeel.
   
· Krop frustraties niet op maar bespreek ze met andere mensen.
   

·

Zie ook: Tips om beter te slapen.
   
  Stuur door



 

 

 

 

 

Start: December 2007 Laatst gewijzigd op: