Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 
Tips van de maand

 

 

 

Reizen algemeen
Wandeltips voor januari
De tips van januari staan in het teken van de goede voornemens 'Meer sporten' en 'Afvallen'. Onderaan worden enkele tips die verband houden met wandelen in de winter.
   
Goede voornemens: meer sporten
 
Lees en praat over sporten. Zodat je weet wat het effect van sporten voor je lichaam en geest is. En het werkt motiverend!
   
Stel haalbare doelen. Elk behaald doel motiveert.
   
Ga samen met een vriend(in) wandelen.
   
Uiteraard is alleen wandelen ook geen probleem. Vrij veel wandelaars wandelen vaak alleen. Bovendien is het niet motiverend als het lastig is om afspraken te maken en na te komen.
   
Zie ook: Motivatie tips.
   
  Goede voornemens: afvallen
   
Voel je goed in je vel. Ben tevreden over jezelf. Er zijn belangrijker zaken als het ideale gewicht. Neem gewoon de tijd om afvallen. Bepaalde eetgewoontes en leefgewoontes verander je niet zomaar binnen de kortste keren.
   
Er zijn vast lezers van deze pagina die nu denken: 'Ik zit prima in mín vel hoor Ö.'. Heb dus ook gevoel voor humor.
   
Bezig zijn met afvallen is sowieso nuttig. Door je dagelijkse afslankbezigheden (gezond eten, sporten, gezond voedsel klaarmaken, ect) heb je mogelijk gewoon geen tijd en zin in dat vette gezonde voedsel.
   
Lange rustige wandelingen van een paar uur zijn een prima voor vetverbranding.
   
Voor meer tips: Afslank tips.
   
  Enkele wintertips voor wandelaars
   
Voor degene die wandelen in de winter mogelijk te koud vinden: voor vrij veel mensen zijn de wintermaanden het wandelseizoen!
   
Wandelen in de herfst en winter kan het bij een flinke tegenwind een stuk kouder zijn dan bij weinig wind. Dit komt door de gevoelstemperatuur. Hoe sterker de windkracht hoe kouder het is. Gebruik daarom een goed jack dat winddicht is als je hartje winter een lange wandeling gaat doen tegen de wind in. Zie ook: Gevoelstemperatuur.
   
Laat je wandelschoenen niet op de verwarming drogen, maar doe wat proppen krantenpapier in je schoenen. Te veel warmte is niet goed voor je schoenen.
   
Bij koud weer kan je het beste een muts dragen. Veel energie (ongeveer 40%) verlies je via je hoofd. Als het bijzonder koud is kan lichaamsdelen (o.a. lippen, gezicht) invetten met vaseline.
   
Griep kan na weken nog z'n sporen achterlaten. Je moet daarom de training weer geleidelijk opbouwen.
   
Wanneer je tijdens de donkere en gure maanden minder wilt gaan wandelen is dat geen probleem. Wandelconditie verlies je niet zo snel.
   
  Stuur door



 

 

 

 

 

Start: December 2007 Laatst gewijzigd op: