Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten

 
 
 
Informatie trainingstabellen

 

 

 
De trainingstabellen calculators die in wandeltraining.nl gebruikt worden zijn: Duurtrainingtabel en Intervaltabel en Tempoduurtabel.
   
Nieuw: Duurtraining tips en Intervaltraining tips.
   
De trainingstabellen zijn gebaseerd op de anaŽrobe hartslagdrempel en de daaraan koppelde anaŽrobe drempel snelheid.
   
Een redelijk betrouwbare en gemakkelijk methode om de anaŽrobe drempel te bepalen is een uur heel stevig wandelen in een constante snelheid. De hartslag die je het grootste deel van de tijd had is je anaŽrobe hartslagdrempel en de gemiddelde snelheid je anaŽrobe drempel wandelsnelheid.
   
De duurtrainingtempo's en de intervaltempo's zijn samengesteld uit twee kolommen (de eerste is langzamer dan de tweede). Om een zo goed mogelijk trainingseffect te krijgen: begin het seizoen met de eerste kolom, ga pas naar
de tweede als de eerste goed verloopt.
   
Omdat nu eenmaal niet iedereen een atletiekbaan ter beschikking heeft kan de interval training die staat in Intervaltabellen ook op looptijd worden uitgevoerd. Afhankelijk hoe de vorige trainingen verliepen rond je de tijden naar boven/onder af. Intervaltraining kan ook vervangen worden door vaartspel.
   
Wanneer er bij intervaltraining bijvoorbeeld 3 x 10 min (5) staat betekend dat je na elke interval van 10 minuten je 5 minuten rustig moet wandelen.
   
Bij desktop kunnen na het keuze de wandeltijden en hartslagwaarden worden veranderd met de scroll-knop of pijltjestoetsen.
   
Voor het bepalen van je wandeltempo per kilometer per uur (km/uur) en minuut per kilometer (min/km): Gemiddelde wandelsnelheid.
   
  Stuur door



 

 

 

 

 

Start: December 2007 Laatst gewijzigd op: